Skip to main content
I'M USED TO IT


assalam..entry bukan mengungkit atau mencarut ka apa...

kefahaman kepada bertolak ansur sememangnya aku fahami..namun kadang2 aku rasa kalau terlampu tolak ansur aku yang di tolak-tolak....selama ini memang sabar dalam apa jua keadaan..tpi aku manusia biasa yang kadangkala terlepas jua perasaan..memang aku ni panas baran..marah-marah dan suka hempas barang kalau marah..tapi itulah aku...faham perangi macam aku ni mana la siapa tahan..tapi kalau ditrigger kemarahan ku mcmana?

setiap kali hal berlaku..walau bukan salah aku..aku yang minta maaf..sorry bukan mau derhaka tapi aku rasa telalu lama aku begini..seolah2 aku yang suka cari pasal..aku bukanya jenis yang suka demand2 bagai..walau dalam hati TIPULAH kalau aku x cemburu bila orang post..wah hadiah
 dari dia..owh hadiah sebab dot..tot...tapi aku terima seadanya..walau dalam hati keinginan untuk dapat semua ada tpi aku tahan dan lupakan..sebab apa? i'm used to it ba

dari kecik lagi aku diajar apa yang kau mau kau kena dapatkan sendiri..walau kadang2 minta sama mama n bapa aku cuma dapat rasa kecewa ja..tpi aku faham sebab dorg x mampu..sebab itu aku biasa..tapi biasa2 pn aku..kadang terguris jua perasaan ba..apa yang mampu aku buat? menagis sajalah..bila aku menangis ingatan aku terus pada arwah anak aku...iqin sorry mamy mmg x boleh lepaskn iqin lagi...bila aku nangis dan igt dia..pelahan2 kekuatan aku datang balik...

bukan tak bersyukur..aku sedar dari mana aku dtg..level aku dimana..bukanlah idaman...tpi come on aku manusia ba....kdg2 apa yang berlaku bukan niat..tpi di trigger..seolah2 kdg2 tak memahami ba...benci tidak..jauh sekali la derhaka..tpi luahan

kdg2 aku berada di tahap yang kritikal..kdg 2 aku terungkit tapi bkn sengaja tpi sbb ditrigger..ikhlas? jgn bicara soal ikhlas dlu,,sbb lama suda ikhlas pun..tpi sebaik2 mana pn hati ini kalau terguris ssh...pembawaan anak lagi..kita mau difaham sama seperti orang mau kita fahami dorang..sbb 2 la kdg2 keadaan macam ini kalau tidak biasa jadi BISA ba..

apapun luahan saja..walaumacamna pun hidup tetap kena bersabar..terima seadanya..mau tunggu ko difahami memang sia2 saja..tidak salah jua ko saja faham orang itu..nanti ada jua bahagian ko..yang penting kasi maaf saja..sbb kita pn nda tau kan kdg 2 kita buat salah tanpa kita sedar...

#justiceforrizqin
end...
9335151174_349ed88565

Comments

Popular posts from this blog

ENGLISH...katanyaaa ok aku terpanggil mau buat merapuaan berkaitan bahasa inggeris aka english ni.....ok dalam ini blog aku akan guna bahasa campulll okiess ( bahasa melayu stail semenanjung,bahasa stail sabah,stail jawa dan english atau manglisshhh dibilang..) Bila english..mesti kita pikir berkenaan GRAMMAR...aka tatabahasa dalam bahasa inggeris....adeiii aku memang lemah okay..jdi kalau kamu baca ada tersalah grammar 2 diam2 sajala yang penting kamu FAHAM...hahahaha...tpi isunya bukanla besar betul..ada yg merasa inggeris dia tahap gaban punya pandai..tapi bila dia cakap or tuliss KELAUT.....atau mcm apa peribahasa  macam tikus membaiki labu (kena ka ni?)...bagi aku asal aku tulis atau guna perkataan dalam english asal saja bunyinya tidak ganjil..sedap didengar dan yang penting orang FAHAM apa yang ko cuba sampaikn sudehhh...mau master tahap gaban ka transformer ka memang tidaklah..sedangkan bahasa melayu aku pun ketasik jugak... Ya memang penting kalau kita mahir english..tap
Assalamuaalaikum...kiranya lama tak berblog ni..its been like forever aku x menulis aka merapu... its 2018 already...i missed and hate what happen to me in 2017..there so much to tell about..ups and down..happiness and sadness...only ALLAH knows...its still hard to forget what happen..im still in denail to be exact...still in shocked.. Insya Allah...will kept all the story here..more throwback i guess... till then... #justiceforrizqin